Pazar, Eylül 09, 2007

Manipülasyon uzmanı, 3 çocuk annesi, 40lı yaşlarda bi heykeltraş hakkında..


Manipülasyon.. Fotoğraf değil, kimlik manipülasyonu.. Sende yapılması gereken, kısmen de yapılan.. Kendi öz bilgileri, kimliği değiştirilmemiş; ama belli hatlarına bazı eklemeler ve değişiklikler yapılması gereken.. Amaç kontrolü tamamen ele geçirmek değil, sende sana ve bize zarar verebilecek fazlalık ve eksikliklerin icabına bakmak.. Tıpkı özüne zarar vermeden başka amaçlar için, yeniden hayat verilen Mona Lisa gibi... Kendi amacına uygun donatılmış, kontrolü elden bıraktırıp tamamen, aslı bozulmadan olması gerekenler.. Bilmem anlatabildim mi?
Manipülasyon dendiğinde kuklalar aklına gelen zihniyetten olduğunu bile bile, bana düz mantık desen de (!), sana ısrarla bizim için yapman gerekeni üstü kapalı anlatıyorum şu an, anlayabileceğinden bi nebze de şüphe duyaraktan..
Ben, ben olmaktan çıkmışken; senin hamuruna biraz anlayış, bencillik kontrol edebilme yetisi ve vicdan serpiştiremez miyiz bi parça?.. Beni heykeltraşlıkla gururlandırdın bigün.. Seni istediğim forma sokmuşum ya. Eserimle gurur duyuyorum ama yetmiyor. Doyumsuzluğumdan değil senin gibi, sadece yetmezliğinden işte. O kadar farklı ve uzağız ki, ne kadar şekil vermek için yırtınsa da bu insan, ne fayda.. Kat edilmesi gereken yol çook uzun, hayat yanında pek bi kısa.. Ne ömür yeter, ne güç; ne de kalp dayanır. Çocuğuna doğruyu göstermeye çalışan anne, öğrencilerine yol göstermekle yükümlü öğretmen ve aşkı için kendini paralayan ve karşısındaki adamdan bunca fedakarlığına karşılık bi parça insaf ve sorumluluk dilenen bi kadın gibi hissettirdin kendimi. Bazen de bu hayata 3 çocuk vermiş, onları hayata hazırlamış onlara sevgiyi öğretmiş ve çatırdayan bi evlilik yaşayan 40lı yaşlarda kadın gibi.. Çoğu zaman üzüldüm ama bi o kadar da gururluydum sana her baktığımda. Seni her öptüğümde.. Dedim ki kendi kendime; ben bu adama sorumluluk aşıladım, beni anlamasını sağladım, o yakıp yıktığında ben göz yaşlarımla ortalığı suladım, yıktığında yine ben ektim. Herkesin sıradan, hergün yaptıklarını, yanlış olmayan şeylerin sana da doğru gelmesi için kendimden verdim hep. Sen kalbimi duvardan duvara çarparken ben bize ağladım. İyi bi insan olduğumu ve sabrımın büyüklüğünü seninle anladım. Biri alttan almak zorundaydı, o ben oldum 700 günün 690 ında.. Sen bunları farkedip haklsın dediğinde bile derdim haklılığımı söylemen zannettin. Derdim mutlu olmaktı sadece. Aşk fedakarlıktır, düşünüp de konuşmak, sevdiğini kırmamak.. Ağladığında sarıp sarmalamaktır, kadeh kaldıranlara karşı siper almaktır bazen de.. Korumak onu bunu giyme, erkeklerin kolu koluna değmesin, 10da evde ol, onu izleme tvde, bunu içme, barda tek oturma, restoranda çalışma demekle olmaz. Sen farkedip geldin aylar sonra.. Noldu ?.. ..... Yine benzer şeyler olacak ve sen öyle bi gün geleceksin ki, benim bazı şeyleri farketmen umrumda olmayacak artık. Bitmiş olucam, tükenmiş.. Belki de her zamankinden güçlü. O kısmını bilemem ama tek bildiğim, çember daralıyor. Giden zamana dur diyemezsin, kalbimden gideni de yerine koyamazsın. Senden yorum, bi cevap bekleyip yazdıklarımdan değil bu. O yüzden yazma bişey, söyleme de. Sadece oku. Zaten bildiğin şeyler..
Amaç, bildiklerin taze kalsın. Belki bi'daha yapmazsın. Belli mi olur...
Bittiğimizde ben çatlamamış sabır taşı, kasırgalarla bile devrilmeyecek kadar güçlü ve olgun bi kadın olucam. Sense bi nebze büyümüş, yaşadıklarından ders alabildinse bi sonraki kız arkadaşını daha rahat ettirecek, mutlu edecek ve bize ağlayacak bi erkek olacaksın. Bi çocuğun gözlerinde, yeşil renginin içinde, muzlu pasta yediğinde, yatağa girip hayal kurmaya başladığında ve daha binlercesinde beni göreceksin. . . İşin kötüsü, bittiğimizde seni yolda görsem, sokuşturacağın lafları duymak zorunda kalıcam. Merdivenlerde gördüğümüz eski kız arkadaşın gibi bana da slm veremediğin için, mail atar mısın adresim değişmezse? (=

Fotoğrafınla değil, ruhunla ve aklınla illgileniyorum kısaca.
Görsel değil, zihinsel ve duygusal bi manipülasyon lazım şimdi..
Anladıysan 3 kere tıkla, duyarım ben...
Tabi gitmedinse..
(:

Hiç yorum yok: