Salı, Eylül 11, 2007

Burnu kaf dağında fink atar, küçük dağları da bunun gibiler yarattılar..


Who is who ünlü kişilerin biyografilerinin bulunduğu bir tür ansiklobedi. Google'dan da gerçi istediğiniz ünlünün kimlik bilgileri ve onunla ilgili pek çok şeye ulaşabiliyorsunuz ama.. Parayı bastıranın biyografisini aldığı tarzda bişey bu Who is who'culuk..

Bu fıkrayı az önce Hürriyet gazetesinin arşivini tararken buldum, Mayıs 2007. Fıkra şöyle, adamın biri alkollü araç kullanırken polise yakalanır. Adam bir hışımla arabasından inerek Türkiye'de pek sık duyduğumuz "sen benim kim olduğumu biliyor musun?" diye bağrışmaya başlar. O sırada telefonu çalan polis memuru, ödevlerle ilgili babasına bişey sormak için arayan kızına "bak bakim kızım Google'a beyefendinin adı var mı, kimmiş der" Kızından kısa bir süre sonra "hayır" cevabını alan memur, adama "Google'da adınız geçmiyor, kayıtlı değilsiniz. Yani siz bir hiçsiniz şu an. Verin ehliyet ve ruhsatınızı" demiş. Demek benim kim olduğumu bilmeyenler Google'da aratarak bloğumdan, kimliğim ve kişiliğimle ilgili ipuçları ve bilgilere ulaşabilcekler. "Sen benim kim olduğumu biliyor musun?" gibi bi ifade kullanacak olursam bigün (yani kırmızı kar falan yağdığında..), bunu daha güncel bi şekilde "Google' a gir de bak bakalım, sonra benimle muhatap ol" diye söylerdim heralde.
Yukardaki şemanın "Google'da, hayatta karşılarına çıkan insanların bi hesaba sahip olmadığını ya da kendilerinin arama yapmaya gerek duymadığı" gibi bi anlama geldiğini de söyleyebiliriz.
=)))

Komik yahu, cidden komik.. Ağlanacak haldeki yurdum insanlarına gülmeye vesile olan güzel bi fıkra.

4 yorum:

bilal dedi ki...

googleda "tanri" diye arattiginda bisey bulamadiginda tanri yok diyecegiz pek yakinda :oPpPp

Dimple Rock dedi ki...

aratmadın sanırsam arat da gör (=

bilal dedi ki...

tesbihte hata olmaz... ben o ornegi aratin bakin diye yazmadim... aratmama luzum yok yakinda gidisat boole olacak demeye calismistim... :o)

Dimple Rock dedi ki...

anladık merak ypma ~:-)